ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Σ.Ε.Α)

 ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΕΣΕΚ Π. ΧΡΥΣΟΧΟΥΣ                                                                                                                                                                     ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024 – 2025

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Σ.Ε.Α) Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας πληροφορούμε ότι στο σχολείο μας η Καθηγήτρια Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (Σ.Ε.Α) είναι η Ριάνα Κόλιαρου.

Η συγκεκριμένη Ειδικότητα Καθηγητών μέσα από το όλο έργο της ασκεί τη Συμβουλευτική Διεργασία που υλοποιείται σταδιακά με τη συλλειτουργία πολλών παραγόντων και βοηθάει τους/τις μαθητές/μαθήτριες στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που απαιτούνται, ώστε να γίνουν οι ίδιοι/ες ικανότεροι/ες στη διαχείριση, τόσο θεμάτων της προσωπικής τους κατάστασης – ανάπτυξης καθώς και θεμάτων της μαθησιακής – επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Πραγματοποιείται μέσα από τους πιο κάτω παράλληλους και αλληλένδετους ρόλους:

1/. Η Καθηγήτρια Σ.Ε.Α. βοηθά τους/τις μαθητές/μαθήτριες στην αντιμετώπιση πιθανών προσωπικών (οικογενειακών, οικονομικών, συναισθηματικών και κοινωνικών) δυσκολιών και προβλημάτων με σκοπό την απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων τους. Για τη διαχείριση των πιο πάνω προβλημάτων / δυσκολιών και με σκοπό τη Συμβουλευτική Παρέμβαση προβαίνει κυρίως σε Ατομικές ή και Ομαδικές συνεντεύξεις με τον/την μαθητή/τρια ή και με τον γονέα/κηδεμόνα του/της και είναι σε στενή συνεργασία τόσο με τη Διεύθυνση του σχολείου, τους άλλους Καθηγητές, τους γονείς/κηδεμόνες όσο και με άλλους εμπλεκόμενους Δημόσιους ή και Ιδιωτικούς Φορείς, όπως ορίζει ο κατά περίπτωση χειρισμός του θέματος.

2/. Ο ρόλος της Επαγγελματικής Αγωγής/Συμβουλευτικής ιδιαίτερα στις μέρες μας, με γνώρισμα την ευμετάβλητη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα και τις ασταθείς προοπτικές επαγγελματικής απασχόλησης, γίνεται ολοένα πιο πολύπλοκος και ακόμη πιο σημαντικός. Η συνεχής αναγκαιότητα έγκυρης και έγκαιρης Πληροφόρησης στον/στη μαθητή/μαθήτρια και στην οικογένειά του/της μαζί με τη συνεχή άσκηση της Αυτογνωσίας του/της συνιστούν βασικές προϋποθέσεις για τη λήψη της κατάλληλης/ενδεδειγμένης Επαγγελματικής / Εκπαιδευτικής απόφασής του/της. Ο πιο πάνω ρόλος της Επαγγελματικής Αγωγής/Συμβουλευτικής ολοκληρώνεται σταδιακά ως εξής : Γ΄ Γυμνασίου ως τάξη έναρξης συνειδητού σοβαρού προβληματισμού και λήψης κατάλληλης/ενδεδειγμένης απόφασης για τον μετέπειτα εκπαιδευτικό επαγγελματικό δρόμο, Α΄ Λυκείου/ΤΕΣΕΚ με βάση την προηγούμενη τάξη, ως τάξη λήψης οριστικότερων αποφάσεων για το μέλλον, Β΄ τάξη Λυκείου/ΤΕΣΕΚ ως τάξη ωριμότητας και επαναβεβαίωσης των αρχικών στόχων και Γ΄ Λυκείου/ΤΕΣΕΚ ως τάξη των οριστικών πλέον αποφάσεων με τη δήλωση της τελικής εκπαιδευτικής επιλογής, η οποία στηρίζεται τόσο στις προηγούμενες σταδιακές επιλογές όσο και στα μαθησιακά, συναισθηματικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του/της μαθητή/τριας που λήφθηκαν υπόψη και σε όλα τα προηγούμενα στάδια.

Η διαχείριση των πιο πάνω θεμάτων (προσωπικών και επαγγελματικών/εκπαιδευτικών) από την Καθηγήτρια Σ.Ε.Α. γίνεται σε κλίμα απόλυτης εχεμύθειας, αποδοχής και εμπιστευτικότητας με στόχο την ενδεδειγμένη, μέσα πάντοτε από συμπροβληματισμό με τον/τη μαθητή/μαθήτρια και τον γονέα/κηδεμόνα, αντιμετώπιση του όποιου θέματος/προβλήματος. Η συνεργασία συνεπώς των γονιών/κηδεμόνων είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και απαραίτητη. Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε ταλαιπωρία προτρέπονται οι γονείς/ κηδεμόνες να τηλεφωνούν προηγουμένως για διευθέτηση ώρας επίσκεψης στο τηλέφωνο του σχολείου: 26321344.

                                                                             
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΕΑ